Να αντικαταστήσετε το ρήμα στο σύνθημα της αφίσας να γκρεμίσουμε το νέο νόμο πλαίσιο με άλλα ρήματα.
Παρατηρήστε ότι, ανάλογα με την επιλογή του ρήματος, το σύνθημα μπορεί να γίνει πιο αγωνιστικό, πιο ήπιο, κ.ά.
Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε παρόμοιο αγωνιστικό λόγο, για να γράψετε μια προκήρυξη-κάλεσμα, ως μέλη του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου, προκειμένου να κινητοποιήσετε τους συμμαθητές σας σε κοινή δράση για ένα πρόβλημα που απασχολεί το σχολείο σας.
Ερωτήσεις για τις αφίσες 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Ποια κοινά παρουσιάζουν οι περισσότερες από τις αφίσες ως προς το περιεχόμενο, ανεξάρτητα από τον ιδεολογικό προσανατολισμό τους;
Να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με συγκεκριμένες αναφορές στον λόγο που χρησιμοποιείται, καθώς και στο εικαστικό μέρος (σχέδιο, χρώμα κλπ.).
Να εξετάσετε αν ορισμένα από τα κοινά στοιχεία που εντοπίσατε στις αφίσες μπορούν να συνδεθούν με κάποια χαρακτηριστικά των νέων.
Να παρατηρήσετε την έκταση του λόγου στις αφίσες. Γιατί έχουμε χρήση συνθημάτων / σλόγκαν;
Τι είδους ρήματα χρησιμοποιούνται συχνότερα στις παραπάνω αφίσες, σε ποια ρηματικά πρόσωπα και σε ποιες, κυρίως, εγκλίσεις; Να εξηγήσετε αυτές τις επιλογές.
Να επιλέξετε μία από τις αφίσες και να σχολιάσετε το περιεχόμενό της σε μία παράγραφο.
Εργαστείτε ομαδικά, για να φιλοτεχνήσετε μια αφίσα για κάποια εκδήλωση του σχολείου σας ή για ένα επίκαιρο θέμα.
Μπορείτε να οργανώσετε και διαγωνισμό καλύτερης αφίσας. Μία ομάδα θα αναλάβει την αξιολόγηση, λαμβάνοντας υπόψη τα συμπεράσματα από τις προηγούμενες εργασίες για την αποτελεσματικότητα της αφίσας.