Να παρατηρήσετε προσεκτικά τις αφίσες: Η πρώτη (λόγος), «Εμείς μπορούμε», είναι αφίσα της ΔΑΠ από το διαδίκτυο (φθινόπωρο 2012), ενώ η δεύτερη (αντίλογος) dapara, από το ιστολόγιο «Αντί της Σιωπής», αυτόνομη δημιουργία για το Πάντειο. Να συγκρίνετε και να σχολιάσετε τις αφίσες:
ως προς το κείμενο που περιλαμβάνουν, π.χ. ποιες λέξεις παραλείπονται και ποιες προστίθενται στη δεύτερη αφίσα;
ως προς την εικόνα και τα σύμβολα που χρησιμοποιούν.
Ερωτήσεις για τις αφίσες 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Ποια κοινά παρουσιάζουν οι περισσότερες από τις αφίσες ως προς το περιεχόμενο, ανεξάρτητα από τον ιδεολογικό προσανατολισμό τους;
Να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με συγκεκριμένες αναφορές στον λόγο που χρησιμοποιείται, καθώς και στο εικαστικό μέρος (σχέδιο, χρώμα κλπ.).
Να εξετάσετε αν ορισμένα από τα κοινά στοιχεία που εντοπίσατε στις αφίσες μπορούν να συνδεθούν με κάποια χαρακτηριστικά των νέων.
Να παρατηρήσετε την έκταση του λόγου στις αφίσες. Γιατί έχουμε χρήση συνθημάτων / σλόγκαν;
Τι είδους ρήματα χρησιμοποιούνται συχνότερα στις παραπάνω αφίσες, σε ποια ρηματικά πρόσωπα και σε ποιες, κυρίως, εγκλίσεις; Να εξηγήσετε αυτές τις επιλογές.
Να επιλέξετε μία από τις αφίσες και να σχολιάσετε το περιεχόμενό της σε μία παράγραφο.
Εργαστείτε ομαδικά, για να φιλοτεχνήσετε μια αφίσα για κάποια εκδήλωση του σχολείου σας ή για ένα επίκαιρο θέμα.
Μπορείτε να οργανώσετε και διαγωνισμό καλύτερης αφίσας. Μία ομάδα θα αναλάβει την αξιολόγηση, λαμβάνοντας υπόψη τα συμπεράσματα από τις προηγούμενες εργασίες για την αποτελεσματικότητα της αφίσας.