Ρένα, Λυδία, Μαρία Αθανασοπούλου, Θεόδωρος Μουρουζίδης
Η αγάπη δεν αλλάζει
Να ακούσετε το τραγούδι «Η αγάπη δεν αλλάζει» που τραγουδάει η Ρένα Αθανασοπούλου με τις κόρες της, τη Λυδία και τη Μαρία.
Ρένα, Λυδία, Μαρία Αθανασοπούλου, Θεόδωρος Μουρουζίδης
Η αγάπη δεν αλλάζει
Να ακούσετε το τραγούδι «Η αγάπη δεν αλλάζει» που τραγουδάει η Ρένα Αθανασοπούλου με τις κόρες της, τη Λυδία και τη Μαρία.
-Μού ‘χουν λείψει οι ιστορίες, θέλω μία αγκαλιά.
-Θα καλέσω στην οθόνη τον παππού και τη γιαγιά.
-Μα μου λείπουνε οι φίλοι, τα παιχνίδια είναι κενά
-Παίξε μόνη, όλα τα πάρκα και οι παιδικές κλειστά.
-Μα η καρδιά μου λαχταράει, κλαίει και όλους σας ζητά
-Θα σου πω ένα μυστικό που το ακούς με την καρδιά.
Η αγάπη δεν αλλάζει… Κάθε απόσταση νικά
Σπάει του χρόνου την κλεψύδρα, πάντα σου χαμογελά.
Θα ξανάρθουνε οι μέρες που θα παίζουμε μαζί
Θα πετάξουμε τις μάσκες, θα ναι η ζωή γιορτή.
-Το θρανίο μου είναι άδειο, οι συμμαθητές μακριά.
-Και οι δάσκαλοί σου νιώθουνε την ίδια μοναξιά.
-Άσε με να σε φιλήσω, να ξεχάσω τον ιό.
-Έχω έρθει απ’ τη δουλειά μου, ίσως σε κολλήσω εγώ.
-Μα η καρδιά μου λαχταράει, κλαίει και όλους σας ζητά
-Θα σου πω ένα μυστικό που το ακούς με την καρδιά.
Η αγάπη δεν αλλάζει… Κάθε απόσταση νικά
Σπάει του χρόνου την κλεψύδρα, πάντα σου χαμογελά.
Θα ξανάρθουνε οι μέρες που θα παίζουμε μαζί
Θα πετάξουμε τις μάσκες, θα ναι η ζωή γιορτή.
Η αγάπη δεν αλλάζει… Σκέψου μόνο θετικά
Θα περάσει ο εφιάλτης, θα ’ρθουν όνειρα γλυκά
Η αγάπη δεν αλλάζει… Σκέψου μόνο θετικά
Θα περάσει ο εφιάλτης, θα ’ρθουν όνειρα γλυκά.
Στίχοι : Ρένα Αθανασοπούλου
Μουσική : Θεόδωρος Μουρουζίδης
Τραγούδι : Ρένα και Λυδία Αθανασοπούλου
Απαγγελία : Μαρία Αθανασοπούλου
α) Να προσέξετε τη δομή του κειμένου και ειδικότερα τη θέση του επαναλαμβανόμενου μοτίβου (ρεφρέν). Τι παρατηρείτε;
β) Είναι εμφανές ότι σε ορισμένες στροφές έχουμε διάλογο ανάμεσα σε μια μάνα και στη μικρή κόρη της.
γ) Να συμπληρώσει ο καθένας μια φράση, για να δημιουργήσετε ένα ομαδικό ποίημα ή τραγούδι:
Η αγάπη δεν αλλάζει
…..
δ) Με βάση το τραγούδι προσπαθήστε να φανταστείτε τα πρόσωπα που ακούμε τις φωνές τους (ηλικία, επάγγελμα/ ενδιαφέροντα), καθώς και τη μεταξύ τους σχέση. Δοκιμάστε να γράψετε μια σύντομη διαλογική σκηνή, λαμβάνοντας υπόψη τις ερωτήσεις: Τι συμβαίνει; Πού; Πότε; Ποιο είναι το νόημα της σκηνής;
ε) Πειραματιστείτε με τη γραφή ενός ποιήματος ή ενός τραγουδιού (σε βίντεο κλιπ) με ανάλογο θέμα, βασισμένοι στα δικά σας βιώματα. Μπορείτε να αξιοποιήσετε κάποιες από τις τεχνικές που εντοπίσατε στο κείμενο, π.χ. χρήση διαλόγου, ποιητικού/μουσικού μοτίβου, εικόνες/ φωτογραφίες, κ.ά. Να ανεβάσετε τα κείμενά σας σε έναν ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων (padlet) στο https://el.padlet.com/. Μπορείτε να αναρτήσετε το ομαδικό padlet στο ιστολόγιο του μαθήματος.