Σπονδυλωτή ταινία (143′) σε σκηνοθεσία του Alejandro Gonzalez Inarritu και μουσική από τον συνθέτη Gustavo Santaolalla. Πρόκειται για τέσσερις ιστορίες που ενώνονται με κάποιο τρόπο, για να φτιάξουν το παζλ της σπονδυλωτής Βαβέλ. Το απόσπασμα στο οποίο εστιάζουμε αφηγείται δύο περιστατικά από τη σκληρή ημέρα μίας έφηβης κωφής (Rinko Kikuchi).
Βαβέλ (κινηματογραφικό εργαστήριο)
Βαβέλ (κινηματογραφικό εργαστήριο)
Ανήκει σε:
Ασκήσεις
- Αφού παρακολουθήσετε το απόσπασμα (4:47) της ταινίας Βαβέλ με τις σκηνές από τη ζωή της Chieko Wataya (Rinko Kikuchi):
Να συζητήσετε κατά πόσο η κωφή έφηβη Chieko είναι κοινωνικά περιθωριοποιημένη. Δείχνει ένα άτομο φυσιολογικό; Να καταγράψετε το προφίλ της, με βάση τις πληροφορίες που αντλείτε από το απόσπασμα.
- Αν σας ενδιαφέρει η ταινία, και ιδιαίτερα η ιστορία της Chieko, να την δείτε ολόκληρη και να συμπληρώσετε το προφίλ της με τις επιπλέον πληροφορίες.
- Ποια χαρακτηριστικά της εφηβείας εντοπίζετε στο απόσπασμα ή και σ’ όλη την ιστορία της Chieko; Θεωρείτε ότι τα προβλήματα των εφήβων είναι λίγο-πολύ κοινά στις μοντέρνες κοινωνίες;
Αν, θεωρώντας σας φίλη της η Chieko, σας τα είχε εκμυστηρευτεί όλα αυτά σε ένα γράμμα, τι θα της απαντούσατε, για να την στηρίξετε; Να δώσετε την απάντησή σας γράφοντας ένα γράμμα.
- Η ηχητική σιωπή, σίγουρα στερεί το άτομο από πολλά ερεθίσματα. Μήπως όμως πρόκειται για εμπόδιο που μπορεί να αντιμετωπιστεί; Σκεφτείτε θετικά και γράψτε συνθήματα ή στίχους, σχεδιάστε κόμικ ή σκηνοθετήστε και γυρίστε το δικό σας ταινιάκι.
- Θεωρείτε εύστοχο τον τίτλο της ταινίας; Συζητήστε το θέμα.
- Αναρωτηθείτε: Τα άτομα με προβλήματα ακοής και λόγου είναι καταδικασμένα να ζουν χωρίς ρυθμό; Θυμηθείτε τη σχέση των κωφών με τη μουσική και τον χορό στις ταινίες Βαβέλ και Παιδιά ενός κατώτερου Θεού, και συζητήστε το θέμα.
- Προσέξτε τους ήχους της ταινίας.
- Σχεδιάστε έναν πίνακα με τρία πεδία και: α) χαρακτηρίστε τα είδη των ήχων (λ.χ φυσικοί, εξωτερικοί, σιωπή, μουσική, ομιλία), β) καταγράψτε τον χρόνο/ τη διάρκειά τους, γ) περιγράψτε τη σκηνή που συνοδεύουν.
- Τι παρατηρείτε ως προς τη λειτουργικότητά των ήχων σε σχέση με τις εκάστοτε αφηγούμενες σκηνές;
- Σε κάποια σημεία στην ταινία Βαβέλ ο ήχος στη σκηνή του κλαμπ διακόπτεται βίαια. Είναι άραγε, τυχαίο ή εξυπηρετεί τη σκηνοθεσία; Πώς το ερμηνεύετε;
Ο σκηνοθέτης (Alejandro Gonzalez Inarritu) της ταινίας, προκειμένου να στηρίξει την απουσία λόγου στη συγκεκριμένη ιστορία, χρειάστηκε έναν σημαντικό μουσικό (Gustavo Santaolalla) και έναν πολύ καλό διευθυντή φωτογραφίας (Rodrigo Prieto). Να εντοπίσετε, να αποθηκεύσετε και να παρουσιάσετε 3-5 φωτογραφίες (στιγμιότυπα) που θεωρείτε ότι είναι αισθητικά άρτιες και εξυπηρετούν την κινηματογραφική αφήγηση.