Να προσέξετε τα στάδια στην αφήγηση της έφηβης, τη σταδιακή προσαρμογή της από την Αλβανία στην Κρήτη.
Η Αρνίτα κάνει μια αναδρομή στο παρελθόν, βλ. και Έκφραση-Έκθεση Α΄ λυκείου, σ. 242, μιλώντας για τα συναισθήματά της, όταν οι γονείς της, κυρίως η μητέρα της, έφυγαν για την Ελλάδα.
Παρατηρήστε τη συγκινησιακή χρήση της γλώσσας αλλά και τα εξωγλωσσικά-παραγλωσσικά στοιχεία στο συγκεκριμένο τμήμα της συνέντευξης. Πώς η εικόνα συνοδεύει τον λόγο της στο μέρος αυτό;
Ο τρόπος που εκφράζει η κοπέλα τα συναισθήματά της στην αναδρομική αφήγησή της συμπληρώνει την εικόνα για τη ζωή της στην Ελλάδα. Να σχολιάσετε την άποψη αυτή.
Η κοπέλα με την αναδρομική αφήγησή της κάνει αποτίμηση μιας ορισμένης φάσης της ζωής της. Συζητήστε ποια ταυτότητα αναδύεται μέσα από την αφήγηση αυτή.
Εστιάζοντας στην Ηλβάνα, 9 ετών, (06.33-07.50 στο βίντεο) και συνδυάζοντας τον λόγο της με τις εικόνες από την καθημερινότητά της, καθώς και τις πληροφορίες που δίνονται με υπότιτλους στο βίντεο:
Να δώσετε την περιγραφή των συναισθημάτων και του χαρακτήρα της.
Να σχολιάσετε τον βαθμό προσαρμογής της Ηλβάνας στον τόπο υποδοχής. Να αναφέρετε συγκεκριμένες φράσεις που να στηρίζουν την άποψή σας.
Ποια ταυτότητα του πατέρα των κοριτσιών αναδύεται από τον τρόπο που μιλάει;
Θεωρείτε ότι η ταυτότητα της Αρνίτας, όπως απορρέει από τη συνολική της αφήγηση, είναι πιο κοντά σε εκείνη του πατέρα ή της αδελφής της;
Δεδομένου ότι έχουμε μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη, να παρατηρήσετε την οπτική γωνία λήψης σε διάφορα πλάνα. Νομίζετε ότι υποστηρίζει τον λόγο των προσώπων; Θεωρείτε ότι επηρεάζει την «εικόνα» που θα σχηματίσει ο θεατής για τα πρόσωπα;