(του Δημήτρη Χαντζόπουλου)
Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Τα Νέα
Γελοιογραφία χωρίς λόγια για τα σύγχρονα προβλήματα, Χαντζόπουλου
Γελοιογραφία χωρίς λόγια για τα σύγχρονα προβλήματα, Χαντζόπουλου
Ασκήσεις
- Ποια σύμβολα διακρίνετε στην παραπάνω γελοιογραφία; Συζητήστε τι μπορεί να σημαίνει το καθένα.
- Διαβάστε την παρακάτω είδηση και συνδυάστε την με τη γελοιογραφία. Ο γελοιογράφος και ο δημοσιογράφος αναφέρονται στο ίδιο περιστατικό. Ο ένας το αποδίδει με λόγια και ο άλλος χωρίς λόγια. Τι επιτυγχάνεται με τον ένα και τι με τον άλλο τρόπο;
Τραγωδία με 13χρονη από αναθυμιάσεις μαγκαλιού στη Θεσσαλονίκη
Σοκ προκαλεί η είδηση θανάτου ενός 13χρονου κοριτσιού από τη Σερβία που διέμενε με τη μητέρα του στην Ξηροκρήνη Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το κοριτσάκι πέθανε από αναθυμιάσεις που προκλήθηκαν από το μαγκάλι, το οποίο μητέρα και κόρη χρησιμοποιούσαν προκειμένου να ζεσταθούν.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η άνεργη μητέρα χθες, περίπου στις 23.00, λιποθύμησε και, όταν συνήλθε, είδε το κορίτσι να έχει χάσει τις αισθήσεις του. Προσπάθησε να το επαναφέρει, δυστυχώς χωρίς αποτέλεσμα.
Να σημειωθεί ότι στο σπίτι δεν υπήρχε ρεύμα και για αυτόν τον λόγο μητέρα και κόρη χρησιμοποιούσαν το μαγκάλι, για να ζεσταθούν.
Οι πρώτες εκτιμήσεις του ιατροδικαστή αναφέρουν ότι η 13χρονη δηλητηριάστηκε από τις αναθυμιάσεις.
http://www.skaipatras.gr/skai-social/item/73170-a.html
- Ξανακοιτάξτε τώρα τα σύμβολα που χρησιμοποιεί ο γελοιογράφος και, γνωρίζοντας το περιστατικό στο οποίο αναφέρεται, προσπαθήστε να τα ερμηνεύσετε ξανά. Εστιάστε στη συνέχεια σε ένα από αυτά και γράψτε ένα κείμενο με το ίδιο θέμα για την ιστοσελίδα του σχολείου σας, αποτυπώνοντας ελεύθερα τις σκέψεις σας. Το κείμενο μπορεί να έχει τίτλο Το λευκό φουστάνι, Αναμμένο μαγκάλι, Αναθυμιάσεις ή κάτι παρόμοιο.
- Συζητήστε μεταξύ σας και καταγράψτε μερικά από τα προβλήματα που σωρεύει η οικονομική κρίση, την οποία διέρχεται η χώρα μας, πλήττοντας κυρίως ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα προβλήματα, συνθέστε ένα «κείμενο διαμαρτυρίας» (γραπτό κείμενο, κολάζ, βίντεο, τραγούδι κ.ά.).