2+2= 5 (βίντεο)
2+2= 5 (βίντεο)
Ανήκει σε:
Ασκήσεις
- Να παρατηρήστε τη γελοιογραφία 2+2= και να την συγκρίνετε με το βίντεο 2+2=5. Ποια κοινά στοιχεία παρατηρείτε;
- Με ποιους τρόπους παρουσιάζουν τα δύο κείμενα το θέμα τους;
- Σε ποια σημεία υπερτερεί το βίντεο και σε ποια η γελοιογραφία;
- Να παρατηρήστε τη γελοιογραφία 2+2=5 του Μητρόπουλου και να την συγκρίνετε με το βίντεο 2+2=5. Ποια κοινά στοιχεία παρατηρείτε;
- Αφού παρακολουθήσετε το βίντεο, να συζητήσετε:
- τους κανόνες της συγκεκριμένης τάξης (π.χ. στολή, χαιρετισμός των μαθητών, λόγος μέσα από μεγάφωνο, κ.ά.)
- τον τρόπο έναρξης του μαθήματος, το ύφος και τον λόγο του δασκάλου
- τον τρόπο αντίδρασης ορισμένων μαθητών και την απάντηση του δασκάλου, τη στάση των υπόλοιπων μαθητών
και την επιβεβαίωση της άποψης του δασκάλου από τους τρεις «καλύτερους» μαθητές του σχολείου.
- Να παρατηρήσετε και να σχολιάσετε την τελευταία εικόνα του βίντεο.
- Η στάση των μαθητών και του δασκάλου αναδύεται και μέσα από ορισμένα εξωγλωσσικά και παραγλωσσικά στοιχεία της ομιλίας βλ. και Έκφραση-Έκθεση Α΄λυκείου, σ.93. Να τα εντοπίσετε και να τα συζητήσετε.
- Στο βίντεο η γνώση στηρίζεται στην επανάληψη και στην πειθαρχημένη σκέψη με παραποίηση συγχρόνως της αλήθειας.
Σε τι είδους πολιτικά καθεστώτα παραπέμπει το σχολείο που παρουσιάζεται στο συγκεκριμένο βίντεο;
Ποιος είναι στόχος της παρεχόμενης εκπαίδευσης; - Με αφορμή το βίντεο να γράψετε ένα σύντομο κείμενο – σχόλιο για τη σχολική εφημερίδα με τίτλο: Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία.
- Να οργανώσετε έναν αγώνα επιχειρηματολογίας με θέμα: Στολή στο σχολείο.
Μπορείτε να λάβετε υπόψη τους προτεινόμενους κανονισμούς ή να θεσπίσετε και να τηρήσετε άλλους, δικούς σας.