Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο
Η δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο» είναι μια πρωτοβουλία της Science View σε συνεργασία κάθε χρονιά με διάφορους φορείς (Τμήμα ΦΠΨ του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ελληνογερμανική Αγωγή, NOESIS – Κέντρο Διάδοσης Επιστημών & Μουσείο Τεχνολογίας κ.α). Μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καλούνται να δραματοποιήσουν επιστημονικές έννοιες και γνώσεις που προέρχονται από το αναλυτικό πρόγραμμα των μαθημάτων τους. Δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού έργου CREAT-IT (www.creatit-project.eu) ενώ στηρίζεται στις αρχές των διερευνητικών μεθόδων μάθησης των θετικών επιστημών (Inquiry Based Science Education) καθώς και στο παιδαγωγικό πλαίσιο του Ευρωπαϊκού έργου CREATIONS (http://creations-project.eu/). Αποτελεί έναν από τους επιταχυντές (accelerators) του Ευρωπαϊκού έργου Open Schools for Open Societies (OSOS) (http://www.openschools.eu/) που έχουν εγκριθεί και προτείνονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ως Εθνικού Συντονιστή για τα Ελληνικά Σχολεία που συμμετέχουν στο έργο και μία από τις περιπτώσεις εφαρμογής σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού έργου Creativity, Art and Science in Primary Education (CASE) (http://www.project-case.eu/).
To 2018 απονεμήθηκε στη Science View το Βραβείο ΕΠΙ2 2018 στην κατηγορία Δράσεις & Καμπάνιες Ευαισθητοποίησης, για τη δράση «Μαθαίνοντας Επιστήμη μέσα από το Θέατρο». Τα Βραβεία ΕΠΙ2, διοργανώνονται στο πλαίσιο του Athens Science Festival με σκοπό να επιβραβεύσουν ένα ευρύ φάσμα επικοινωνιακών ενεργειών οι οποίες απευθύνονται τόσο στο ειδικό κοινό που ενδιαφέρεται για το αντικείμενο, όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο.
Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, οι μαθητές θα υλοποιήσουν μια θεατρική παράσταση σχετική με επιστημονικά θέματα και θα μάθουν επιστήμη με δημιουργικό τρόπο. Οι επιμέρους στόχοι της δράσης, οι οποίοι έχουν ως κεντρικό άξονα τη διεπιστημονική διασύνδεση των θετικών επιστημών με εκφάνσεις της τέχνης με απώτερο σκοπό την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την επιστήμη, αφορούν τόσο τους μαθητές, όσο και τους εκπαιδευτικούς. Αναλυτικότερα, μέσω της δράσης αυτής, οι μαθητές θα κατανοήσουν επιστημονικές έννοιες και φαινόμενα, θα αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, θα συμμετάσχουν ενεργά στην διαπραγμάτευση επιστημονικών εννοιών και θα αναπτύξουν δημιουργικές και κριτικές δεξιότητες. Οι εκπαιδευτικοί θα αναπτυχθούν επαγγελματικά, μέσω της μεταξύ τους συνεργασίας, της ανταλλαγής απόψεων, ιδεών και εκπαιδευτικού υλικού (είτε δια ζώσης, είτε διαδικτυακά μέσω κοινοτήτων μάθησης). Τέλος ένας από τους απώτερους στόχους είναι η κινητοποίηση περισσότερων εκπαιδευτικών και μαθητών και η δημιουργία μιας εκπαιδευτικής κοινότητας που θα συνεργάζεται, θα ανταλλάσσει απόψεις, υλικό και καλές πρακτικές για τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών και μετά το πέρας της δράσης.
Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση: http://www.lstt.eu/
Δείτε εδώ το βίντεο της δράσης.
Περισσότερα βίντεο με τις παραστάσεις των σχολείων για τη χρονιά 2015-2016 μπορείτε να δείτε στο κανάλι μας στο Youtube.
Science View, Μαθαίνοντας Eπιστήμη μέσα από το Θέατρο