Ένας άλλος φορέας με σημαντική προσφορά στην κινηματογραφική παιδεία είναι το «Πάμε σινεμά;»
- Δείτε το ενημερωτικό βιντεάκι στην παρακάτω διεύθυνση. Νομίζετε ότι επιτυγχάνει τον στόχο του να ενημερώσει και να προσελκύσει το νεανικό κοινό; Αν ναι, με ποιους τρόπους;
https://www.youtube.com/watch?v=Y920n7CbKfs
- Επισκεφθείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.pamecinema.net/ και προσπαθήστε να εντοπίσετε τα θέματα που κυριαρχούν στις ταινίες που δημιούργησαν νέοι της ηλικίας σας. Για το «Πάμε σινεμά;» βλ. επίσης ενότητα «Έφηβοι», υποενότητα «Μαθητικές δημιουργίες».
- Αν είχατε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε μια ταινία με ποιο θέμα θα θέλατε να ασχοληθείτε; Να γράψετε μια σελίδα στην οποία θα εξηγείτε τους λόγους για τους οποίους θεωρείτε σημαντικό να δημιουργηθεί μια τέτοια ταινία.
- Οργάνωση project «Η εφηβεία στον Κινηματογράφο»: Εργαστείτε σε ομάδες και οργανώστε μια έρευνα σχετικά με ταινίες που αφορούν την εφηβεία. Κάθε ομάδα μπορεί να ασχοληθεί με ένα από τα ενδεχόμενα υποθέματα, π.χ. εφηβεία-εκπαίδευση, εφηβεία-προβλήματα, εφηβεία-φιλία, κ.ά., θα επιλέξει μια ταινία που της αρέσει και θα την παρουσιάσει στην τάξη αξιοποιώντας το κατάλληλο λογισμικό παρουσίασης. Δείτε π.χ. τον κατάλογο ταινιών που συγκέντρωσε το 3ο Γενικό Λύκειο Ζωγράφου με θέμα εφηβεία-εκπαίδευση.
- Να εργαστείτε σε ομάδες και να συντάξετε ένα κείμενο με προτάσεις σας για την προώθηση της κινηματογραφικής παιδείας στην εκπαίδευση. Το κείμενο μπορεί να απευθύνεται προς το Υπουργείο Παιδείας, με τη μορφή ανοικτής επιστολής, ή και σε τοπικούς φορείς, δήμο, κοινότητα, οπότε θα διαμορφώσετε ανάλογα συγκεκριμένες προτάσεις. Οι προτάσεις μπορεί να αφορούν την ένταξη ειδικού μαθήματος στο ωρολόγιο πρόγραμμα, την αξιοποίηση του κινηματογράφου ως εκπαιδευτικού εργαλείου σε διάφορα μαθήματα, την οργάνωση κινηματογραφικής λέσχης ή κινηματογραφικού εργαστηρίου στο σχολείο σας κ.ά. Να αναφερθείτε καταρχάς στη σκοπιμότητα της κινηματογραφικής παιδείας και να υποστηρίξετε τις προτάσεις σας με τα κατάλληλα επιχειρήματα.
- Απευθυνθείτε στον σύλλογο διδασκόντων με το αίτημα να οργανωθεί όμιλος κινηματογράφου στο σχολείο σας. Συνεργαστείτε στο πλαίσιο των μαθητικών κοινοτήτων για τη δικτύωση του ομίλου σας με φορείς ή με άτομα που ασχολούνται με τον κινηματογράφο, ώστε να έχετε την κατάλληλη υποστήριξη. Καλέστε ειδικούς του κινηματογράφου για προβολές ταινιών και συζήτηση, επικοινωνήστε με σχολεία που ασχολούνται με τον κινηματογράφο και ανταλλάξτε εμπειρίες.
- Να παρακολουθήσετε τη μαθητική ταινία Κάνε ένα άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά, που δημιούργησε ο Λουκάς Λελόβας, μαθητής του 2ου Γυμνασίου Πρέβεζας και να συζητήσετε, λαμβάνοντας υπόψη και τις παρακάτω ερωτήσεις.
https://www.youtube.com/watch?v=Za3VmufijXY
- Σε ποια κατηγορία μπορείτε να κατατάξετε την ταινία;
- Ποιο είναι το θέμα της;
- Ποιες απόψεις του δημιουργού σχετικά με το θέμα αναδύονται μέσα στην ταινία;
- Μπορούμε να διακρίνουμε τρεις ενότητες στην ταινία. Εντοπίστε τις ενότητες και δώστε τον κατάλληλο τίτλο.
- Ποιες παρατηρήσεις έχετε να κάνετε όσο αφορά τη χρήση της κινηματογραφικής γλώσσας (σενάριο, πλάνα, κίνηση-θέση της μηχανής, μοντάζ); Ποια είναι η γνώμη σας για τη μουσική επένδυση της ταινίας με το Ρέκβιεμ για ένα όνειρο (σύνθεση του Κλιντ Μάνσελ για το sound truck της ομώνυμης ταινίας);
- Κάποια βασικά στοιχεία της ταινίας είναι: η κίνηση, ο γρήγορος ρυθμός, η απουσία προφορικού λόγου, η αξιοποίηση του ποιητικού λόγου ως γραπτού κειμένου και η παρουσία αποκλειστικά νέων ανθρώπων. Πώς ερμηνεύετε αυτές τις επιλογές;
- Να σχολιάσετε την επιλογή του συγκεκριμένου στίχου του Ελύτη, που αποτελεί τον άξονα γύρω από τον οποίο κτίζεται η ταινία.
- Ποια νομίζετε ότι είναι τα προτερήματα της ταινίας, δεδομένου ότι έχει βραβευτεί με το Α΄ Βραβείο Πανελλήνιου Διαγωνισμού της ΕΡΤ 2010; Να γράψετε ένα σχόλιο και να το καταθέσετε στο YouTube.
- Να γράψετε μια κριτική της ταινίας για ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου σας.
- Να διαβάσετε το άρθρο Ο δεκατετράχρονος Αλ Γκορ από την Πρέβεζα, που γράφτηκε για τη βράβευση του Λελόβα.
- Ποια ταυτότητα του Λελόβα προβάλλεται μέσα από την ακόλουθη απάντησή του σε συνέντευξη; Να τεκμηριώσετε την απάντησή σας.
Παρ΄ όλο που έβαλα το στοιχείο της ελπίδας στην ταινία είμαι πιο πολύ απαισιόδοξος παρά αισιόδοξος για το μέλλον που υποτίθεται ότι θα χτίσουμε εμείς». Ποιοι όμως φταίνε; Οι μεγάλοι ή οι μικροί; «Ολοι φταίμε αλλά οι μεγάλοι περισσότερο» λέει ο Λουκάς. «Δεν μας δίνουν χώρο, ο κόσμος είναι φτιαγμένος για εκείνους. Τα παιδιά δεν ψηφίζουμε, γι΄ αυτό δεν μας υπολογίζουν. Στην πόλη μου διαθέτουν χώρο για καφετέριες αλλά όχι για γήπεδα. Μας λένε να χρησιμοποιούμε ποδήλατα, αλλά δεν φτιάχνουν ποδηλατόδρομο. Όσο για το περιβάλλον; Οι μεγάλοι δεν δίνουν καμιά ευκαιρία. Εμείς πρέπει να κάνουμε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά, όπως λέει ο ποιητής (Οδυσσέας Ελύτης, «Μαρία Νεφέλη», 1978). Να ξεπεράσουμε τους εαυτούς μας, να πετύχουμε τους στόχους μας. Για την ώρα, όσους στόχους βάζω τους πετυχαίνω. Είναι θέμα επιμονής.
- Αν συμμερίζεστε την άποψη του Λελόβα Όλοι φταίμε, αλλά οι μεγάλοι περισσότερο…δεν δίνουν καμιά ευκαιρία, να γράψετε ένα κείμενο με τη μορφή ανοικτής επιστολής, προκειμένου να διαμαρτυρηθείτε για τη στάση των μεγάλων απέναντι στους νέους.
- Να επιλέξτε και σεις κάποιους στίχους που σας εμπνέουν και να δημιουργήσετε ένα βιντεάκι ή κάποιο άλλο έργο, συνδυάζοντας διάφορα μέσα έκφρασης, π.χ. εικόνα, μουσική, κίνηση.