ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ – ΣΤΟΧΟΙ
Α. Περιγραφή
Το συγκεκριμένο σενάριο αποτελεί διδακτική πρόταση για την αξιοποίηση των περισσοτέρων από τα κείμενα της υποενότητας Εκπαίδευση. Ξετυλίγεται σε 5 δίωρα (10 διδακτικές ώρες). Οι εργασίες/δραστηριότητες που προτείνονται μπορούν να τεθούν και ανεξάρτητα η μία από την άλλη δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο συνάδελφο που θέλει να εφαρμόσει μία ή μερικές από αυτές να διευθετήσει όπως επιθυμεί το υλικό που θα διδάξει και το χρόνο που θα αφιερώσει στην ενότητα.
Το σενάριο πέρα από την Περιγραφή αποτελείται από τη Διδακτική πορεία και Τα φύλλα εργασίας (το τρίτο και το τέταρτο φύλλο εργασίας περιλαμβάνουν και εναλλακτική εκδοχή).
Β. Στόχοι
Οι μαθητές :
- Να μάθουν να παρατηρούν, να αποκωδικοποιούν και να σχολιάζουν εικόνες.
- Να συνδέουν την εικόνα με το κείμενο και να αντιλαμβάνονται τη συμπληρωματική λειτουργία τους.
- Να σχολιάζουν την επιλογή του ρηματικού προσώπου.
- Να διακρίνουν τις διαφορές μεταξύ αναφορικής και ποιητικής λειτουργίας της γλώσσας.
- Να μπορούν να μελετούν μια διαφήμιση και να αντιλαμβάνονται το στόχο και την αποτελεσματικότητά της.
- Να συγκρίνουν δύο κείμενα και να εντοπίζουν ομοιότητες και διαφορές.
- Να προσδιορίζουν τα χαρακτηριστικά του γραπτού επίσημου λόγου.
- Να συζητήσουν για το θέμα της εκπαίδευσης των νέων, της ανεργίας των πτυχιούχων, των στόχων ενός σωστού εκπαιδευτικού συστήματος.