Η Oμάδα Δημιουργικής Έκφρασης εργάζεται σε εθελοντική βάση από το 2011 κ.ε. Προσέφερε τη δουλειά της με τη μορφή δωρεάς στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, προκειμένου να αξιοποιηθεί από τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Αποτελείται από τους φιλολόγους: Κούλα Αδαλόγλου, Γιούλη Αλεξίου, Γιώργο Αποστολίδη (εργάστηκε με την ομάδα μέχρι τον Δεκέμβριο του 2014), Άβρα Αυδή, Τζένη Καραβίτη, Ελένη Λόππα, Πανταζή Μητελούδη και Φωτεινή Φλώρου.

Κούλα Αδαλόγλου

Γεννήθηκε στη Βέροια το 1953. Σπούδασε Φιλολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Πήρε Mεταπτυχιακό στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και Διδακτορικό δίπλωμα από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων (1998-2007) και Διευθύντρια του Καλλιτεχνικού Γυμνασίου Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης (2007-2011).

Αποτελεί μέλος της συγγραφικής ομάδας των βιβλίων Έκφραση-Έκθεση, που εισήγαγαν την επικοινωνιακή γλωσσική διδασκαλία στο Λύκειο.

Είναι μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων και της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης (ΕΛΘ). Επίσης, μέλος του Κύκλου Ποιητών.

Συνισταμένη των ερευνητικών αναζητήσεών της αποτελεί η μελέτη Η γραπτή έκφραση των μαθητών. Προτάσεις για την αξιολόγηση και τη βελτίωσή της, εκδ. Κέδρος 2007, η οποία εστιάζει στο γράψιμο ως διαδικασία, μέσα από ποικίλα και διαφορετικά είδη κειμένων.

Μετείχε στην ομάδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου η οποία εργάστηκε για τη σύνταξη των Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, 1998. Επίσης μετείχε στις ομάδες που εργάστηκαν για την αναμόρφωση των βιβλίων Νεοελληνική Γλώσσα για το Γυμνάσιο και Έκφραση-Έκθεση για το Λύκειο.

Συμμετείχε σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια (του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ., του Τομέα Γλωσσολογίας τη Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., της Ελληνικής Εταιρίας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας) που αφορούσαν τη γλώσσα, τη διδασκαλία της και την αξιολόγησή της. Οι εισηγήσεις της δημοσιεύτηκαν στα πρακτικά των συνεδρίων.

Συνεργάστηκε με τον ηλεκτρονικό κόμβο του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, στη Δράση 4, υπόδραση Διδακτικές δοκιμές, με διδακτικές προτάσεις που αφορούν τα βιβλία Έκφραση-Έκθεση, για τη γλωσσική διδασκαλία στο Λύκειο.

Εργάστηκε ως επιμορφώτρια στο Π.Ε.Κ., στη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις. Πήρε μέρος σε ημερίδες και σεμινάρια που πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες πόλεις και είχαν θέμα τους τη διδασκαλία της γλώσσας.

Εργασίες της έχουν δημοσιευτεί σε επιστημονικά περιοδικά (Φιλόλογος, Νέα Παιδεία, Γλώσσα).

Αφηγήματα και κριτικά σημειώματά της για σύγχρονους λογοτέχνες έχουν δημοσιευτεί σε γνωστά περιοδικά.

Εξέδωσε εφτά ποιητικές συλλογές, τελευταία η Εποχή Αφής, εκδ. Σαιξπηρικόν, 2016. Επίσης, μία συλλογή διηγημάτων: Βγήκε ένας ήλιος χλωμός, εκδ. Ταξιδευτής, 2012. Ανθολόγηση ποιημάτων της έγινε στο περιοδικό της Λευκωσίας Ακτή, στο ένθετο Ελληνομουσείον, τεύχ. 68, φθινόπωρο 2006.

Γιούλη Αλεξίου

Η Γιούλη Αλεξίου γεννήθηκε το 1959 στα Γιάννενα. Είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, τμήμα Παιδαγωγικό. Εργάστηκε στη Δημόσια εκπαίδευση επί 32 χρόνια.

Ως εξωτερικός συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας συμμετέχει στη «Δημιουργία πρωτότυπης μεθοδολογίας εκπαιδευτικών σεναρίων βασισμένων σε ΤΠΕ και δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων για τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας στη Β΄/βάθμια εκπαίδευση».

Έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις και εργαστήρια σε συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια για τη διδασκαλία της γλώσσας και της ιστορίας, το θέατρο στην εκπαίδευση, τη δημιουργική γραφή, την εκπαίδευση. Έχει σχετικές δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και μελέτες.

Έχει συμμετάσχει σε πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ισότητας των φύλων, project κ.ά. και έχει οργανώσει σχετικές εκδηλώσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και έχει ανεβάσει πάνω από 30 θεατρικές παραστάσεις με μαθητές σχολείων, εφήβους και νέους, πολύ συχνά σε συνεργασία με φορείς και καλλιτέχνες.

Έχει συμμετάσχει σε διάφορα επιμορφωτικά προγράμματα, όπως Επιμορφωτικό Πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης και Επιμόρφωση στη διδακτική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. (β΄επίπεδο), επιμορφωτικά θεατρικά εργαστήρια κτλ.

Στα άμεσα ενδιαφέροντά της περιλαμβάνονται η διδασκαλία της γλώσσας και της ιστορίας με την αξιοποίηση της Τέχνης και των Τ.Π.Ε. καθώς και οι καινοτομίες και εφαρμογές καινοτόμων δράσεων στην εκπαιδευτική πράξη. Ίδρυσε και λειτουργεί ιστολόγια για το μάθημα της γλώσσας (Giouliblog), για την ιστορία κατεύθυνσης (Ιστορία Κατεύθυνσης) και τη δημιουργική γραφή.

Γιώργος Αποστολίδης

Γεννημένος στην Πρώτη Σερρών (1959) ζει και εργάζεται στις Σέρρες ως φιλόλογος από το 1983 (με μια παρενθετική 5ετία στο Ελληνικό Λύκειο Dortmund Γερμανίας). Είναι πτυχιούχος (1981) του τομέα Παιδαγωγικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστήμιου Κρήτης με μεταπτυχιακή ειδίκευση στη Φιλοσοφία της Τέχνης (Ιστορία της Φιλοσοφίας) του τομέα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (2004).

Υπηρέτησε ως Υπεύθυνος Πολιτιστικών Προγραμμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Σερρών (2008-2011) αναπτύσσοντας ικανή δράση με δεκάδες σεμινάρια για εκπαιδευτικούς και μαθητές, συμμετέχοντας σε συνεργασίες με άλλες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, διοργανώνοντας τις Γιορτές Πολιτισμού στις Σέρρες, και ως μέλος του ΔΣ της ΠΕΕΠΟΘΕ συμβάλλοντας στη διοργάνωση δύο πανελλήνιων συμποσίων για τον πολιτισμό στα σχολεία.

Ως πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων του ΕΚΕΠΙΣ (2007) έχει εργαστεί σε ΙΕΚ και ΚΕΚ του νομού Σερρών με αντικείμενα: την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, την παιδική λογοτεχνία, την πολιτιστική ταυτότητα.

Ως πιστοποιημένος επιμορφωτής Β΄ επιπέδου για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα εργάστηκε (2008-2014) σε ΚΣΕ των νομών Σερρών, Δράμας και Καβάλας και συμμετείχε με εισηγήσεις σε σχετικά συνέδρια (Νάουσα, Σύρο, Θεσσαλονίκη) και ημερίδες.

Ως πιστοποιημένος επιμορφωτής Β΄ επιπέδου εργάστηκε στο πιλοτικό Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης (2011) με φιλολόγους της Θεσσαλονίκης.

Ως μέλος της εθελοντικής Ομάδας Δημιουργικής Έκφρασης (Κ. Αδαλόγλου, Α. Αυδή, Ε. Λόππα, Φ. Φλώρου, Γ. Αλεξίου, Π. Μητελούδης, Π. Καραβίτη, Γ. Αποστολίδης) εργάστηκε (από την ίδρυσή της ως τον Δεκέμβριο του 2014) για την παραγωγή εκπαιδευτικού υπερμεσικού υλικού για την διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο Λύκειο.

Τα ενδιαφέροντά του περιλαμβάνουν πολλούς τομείς, όπως αυτό αποτυπώνεται από:

  • την ποικιλία σεμιναρίων που παρακολούθησε στην Ελλάδα και το εξωτερικό (φιλοσοφίας, θεάτρου και εκπαιδευτικού δράματος, μουσικής, εικαστικών, κινηματογράφου, λογοτεχνίας, διδακτικής, κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικού management, ιστορίας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση, εκπαίδευσης ενηλίκωνκλπ),
  • τις εισηγήσεις και τα βιωματικά του εργαστήρια σε συνέδρια, ημερίδες κλπ με θέματα φιλοσοφίας, λογοτεχνίας, δημιουργικής γραφής, μουσικής, ιστορίας, νεοελληνικής γλώσσας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, διδακτικής, τέχνης,
  • την συλλογική συγγραφή του ερευνητικού έργου «Η σχέση σχολείου-κοινωνίας. Μορφολογία και προτάσεις» (1998-2000), την παραγωγή DVD (Η Τζοκόντα στον χώρο: ένα χαμόγελο, To Μονόγραμμα του Οδυσσέα Ελύτη: μια ανάγνωση, Σενδόνη), την εμψύχωση ομάδων παραστατικής έκφρασης, τις βιβλιοπαρουσιάσεις, την διοργάνωση εκδηλώσεων κλπ.

Μέρος του έργου του είναι αναγνώσιμο στο ιστολόγιο Allou και διάσπαρτα στο διαδίκτυο.

Τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρωθεί στο διδακτικό του έργο (Εσπερινό Λύκειο Σερρών) και στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών και μαθητών κυρίως με βιωματικά εργαστήρια σε θέματα δημιουργικής γραφής ποιητικού λόγου, εκπαιδευτικής αξιοποίησης του κινηματογράφου, διδακτικής και φιλοσοφίας.

Άβρα Αυδή

Η Άβρα Αυδή είναι φιλόλογος (δίπλωμα μεταπτυχιακών σπουδών στο αρχαίο θέατρο) και εκπαιδευτικός του Δράματος/Θεάτρου. Υπηρέτησε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1982-2011) ως καθηγήτρια και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών, ενώ παράλληλα τα τελευταία 15 έτη (2001-2016) διδάσκει στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη γλωσσική διδασκαλία και με τη Θεατρική Αγωγή.

Στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας έχει επιτελέσει συγγραφικό, διδακτικό και επιμορφωτικό έργο. Ως μέλος συγγραφικής ομάδας, με επικεφαλής τον καθηγητή Χ. Τσολάκη, συνέγραψε τα τρία εγχειρίδια «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο, με τα συνοδευτικά βιβλία για τον καθηγητή (1985- 1989), καθώς και τις «Συμπληρωματικές Οδηγίες» για τη διδασκαλία των εγχειριδίων (1996-97). Συμμετείχε στην Ομάδα Σύνταξης του Προγράμματος Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα (1998), στη συγγραφική ομάδα για την αναθεώρηση των βιβλίων «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο (1998-99), στην ομάδα για την αναπροσαρμογή τους στα γλωσσικά και κοινωνικά δεδομένα των Ομογενειακών Σχολείων της Κωνσταντινούπολης (2001-2002), καθώς και στην ομάδα που συνέγραψε τις «Διδακτικές δοκιμές» για το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

Δίδαξε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. «Γλωσσικές ασκήσεις» σε φοιτητές (1990-94). Δίδαξε, επίσης, σε επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς σχετικά με τη γλωσσική διδασκαλία: στο Α.Π.Θ. (1990-91),   στο 1ο Π.Ε.Κ. Θεσσαλονίκης (1995- 1998), στο πλαίσιο του Προγράμματος «Οδύσσεια» και του Προγράμματος «Τηλεκπαίδευσης» (2000-01), στο Επιμορφωτικό Κέντρο της Κύπρου (2004-05), κ.ά. Μετείχε στην ερευνητική ομάδα του Τομέα Γλώσσας και Πολιτισμού του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και πήρε μέρος, ως εισηγήτρια, σε πέντε από τα συνέδρια που οργάνωσε το Τμήμα.

Στον τομέα του σχολικού θεάτρου έχει, επίσης, διδακτικό, επιμορφωτικό και ερευνητικό έργο, εφαρμόζοντας τις γνώσεις και την εμπειρία που αποκόμισε από σχετικές σπουδές-φοίτηση στο Διεθνές Κέντρο Σπουδών για το Δράμα στην Εκπαίδευση (University of Central England, Birmingham), στη Δραματική Σχολή της Ρ.Πατεράκη, παρακολούθηση τριετούς προγράμματος Θεατρικής Παιδείας της Σ.Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης, συμμετοχή σε σχετικά σεμινάρια και συνέδρια.

Ασχολήθηκε συστηματικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον τομέα της Θεατρικής Αγωγής σε πολυπληθή σεμινάρια και ημερίδες, που οργανώθηκαν από τα Π.Ε.Κ. και από άλλους φορείς. Με βάση τη μακροχρόνια ενασχόλησή της με τη τη διδασκαλία των μαθημάτων «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο» στο Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ., συνέγραψε με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση.48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής», το οποίο προσφέρεται ως διδακτικό σύγγραμμα σε τμήματα θεατρικών σπουδών. Έχει δημοσιεύσει ποικίλα άρθρα σχετικά με τη Θεατρική Αγωγή. Βραβεύτηκε με το Βραβείο Αριστείας του Α.Π.Θ. 2013-2014 για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Φωνές της πόλης. Ιστορικές διαδρομές με θεατρικά δρώμενα» το οποίο εκπόνησε με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου.

Τζένη Καραβίτη

Η Τζένη Καραβίτη είναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στο Θέατρο στο University of Essex και στο Royal Holloway University of London του Ηνωμένου Βασιλείου.

Έχει παρακολουθήσει πολλά επιμορφωτικά σεμινάρια με διακεκριμένους καλλιτέχνες και θεατροπαιδαγωγούς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Theatre Lab Company στο Λονδίνο το 1994 και στήριξε τις παραγωγές του ως ηθοποιός και επιστημονικός συνεργάτης. Είναι ιδρυτικό και ενεργό μέλος της επιστημονικής ένωσης «Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση», έχει διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και έχει συμμετάσχει στον σχεδιασμό, στη διοργάνωση και στην υλοποίηση πολλών επιμορφωτικών προγραμμάτων του για εκπαιδευτικούς και καλλιτέχνες. Είναι μέλος της συντακτικής επιτροπής του επιστημονικού περιοδικού «Εκπαίδευση και Θέατρο».

Έχει πάρει μέρος ως εισηγήτρια σε σεμινάρια για τη γλωσσική διδασκαλία και τη θεατρική εκπαίδευση και έχει δημοσιεύσει σχετικά άρθρα. Συγγραφική δραστηριότητα: Young Theatre Voices 2007: Ancient Myths & Contemporary Life (2007), Το Πορτοκάλι με την Περόνη-Θεατρικές ασκήσεις και δημιουργικές δραστηριότητες (2005), Κι εμείς καλύτερα: 33 «Καλλιτεχνικά» παραμύθια (επιμέλεια, 2013). Μεταφράσεις από τα αγγλικά: Καφέ Σωκράτης: Νέα Γεύση φιλοσοφίας, Κρίστοφερ Φίλιπς (2007), Να σκέφτεσαι τους άλλους: δώδεκα ποιήματα του Παλαιστίνιου ποιητή Μαχμούντ Νταρουίς (2010) κ.ά.

Το 2015 συμμετείχε ως ειδική επιστήμων – εμπειρογνώμων στην Ομάδα Εκπόνησης του Προγράμματος Σπουδών για το μάθημα «Θεατρικό παιχνίδι- Δραματοποίηση Κειμένων» των Καλλιτεχνικών Γυμνασίων. Από τον Φεβρουάριο του 2015 συμμετέχει ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών στο πρόγραμμα «Κι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιείται από την Ύπατη Αρμοστεία του Ο.Η.Ε. για τους Πρόσφυγες και το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση. Από το 1989 ως το 2014 υπηρέτησε στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Ελένη Λόππα

Η Ελένη Λόππα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε με υποτροφία του ΙΚΥ ελληνική φιλολογία (Τμήμα ΜΝΕΣ) στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, όπου πραγματοποίησε και τις μεταπτυχιακές σπουδές και το διδακτορικό της στη Λογοτεχνία. Εργάστηκε ως φιλόλογος σε διάφορες πόλεις και από το 1982 στο Πειραματικό Σχολείο του Α.Π.Θ.

Από το 1989-1991 δίδαξε Γλώσσα και νεοελληνική Λογοτεχνία στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. Το 1991 αποσπάστηκε στη Γαλλία (Παρίσι) όπου, εκτός από τα ελληνικά σχολεία, δίδαξε Λογοτεχνία για μια τετραετία και σε γαλλικό σχολείο, στο πλαίσιο του Baccalaurèat International. Στο Παρίσι, επίσης, διετέλεσε και Σύμβουλος Εκπαίδευσης για τα ελληνικά σχολεία της Γαλλίας, Ελβετίας και Κάτω Ιταλίας. Στο πλαίσιο αυτό, διοργάνωσε πλήθος σεμιναρίων σε εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία της γλώσσας, στο Παρίσι, τη Μασσαλία, τη Νεάπολη της Ιταλίας. Στη διάρκεια της παραμονής της στο Παρίσι, παρακολούθησε τα σεμινάρια Λογοτεχνίας και Κοινωνιολογίας της Λογοτεχνίας των καθηγητών: M. Saunier (Sorbonne, Paris IV), H. Tonnet (Inalco), J. Leenhardt (École des Hautes Études en Sciences Sociales), M. Burgos (École des Hautes Études), με την οποία συνεργάστηκε σε έρευνες, σχετικές με την κοινωνιολογία της Λογοτεχνίας (π.χ. Lecture en famille), την πρόσληψη λογοτεχνικού έργου από μαθητές στη Γαλλία, αλλά και από μαθητές τριών ευρωπαϊκών κρατών, με θέμα τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο (στο βιβλίο της A. Kristof, Le grand cahier [1986] ), για να εξεταστούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τη διαφορετική πρόσληψη των μαθητών, ανάλογα με τη χώρα προέλευσής τους.

Όταν επέστρεψε από τη Γαλλία το 1996, δίδαξε στο Π.Σ.Π.Θ., και Λογοτεχνία στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και στο Τμήμα Φιλολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Με το ανάλογο αντικείμενο, Γλώσσα-Λογοτεχνία, δίδαξε για τέσσερα χρόνια στα πανεπιστημιακά τμήματα του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης.

Από το 1998-2006 διετέλεσε Σύμβουλος Εκπαίδευσης στη Θεσσαλονίκη. Υπήρξε μέλος της συγγραφικής ομάδας των βιβλίων «Έκφραση-Έκθεση» για το Λύκειο, με επικεφαλής τον Χρ. Τσολάκη. Για τη διδασκαλία της Γλώσσας και της Λογοτεχνίας συμμετείχε σε πληθώρα ημερίδων, διημερίδων, σεμιναρίων, στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Γαλλία, ευρωπαϊκών προγραμμάτων, στην Αγγλία, Γαλλία, Πορτογαλία (π.χ. Comenius στο Halifax της Αγγλίας, 1999, Socrates στη Limoges της Γαλλίας, 2000, με θέμα: Η διαπολιτισμική ανάγνωση της λογοτεχνίας) και συνεδρίων, με ανακοινώσεις της, στην Ελλάδα και τη Γαλλία (π.χ. στο XVe Colloque des Néoellenistes des Universités Francophones, 29-31/5/1997, στο συνέδριο που οργάνωσε το Πανεπιστήμιο της Bourgogne (Dijon), 10-12/5/2001, στο XVIIIe congrès που οργάνωσε το Département de Grec, Paris X, Nanterre, 15-17/5/2003).

Δημοσίευσε άρθρα για τη γλώσσα και τη λογοτεχνία σε επιστημονικά περιοδικά της χώρας μας και της Γαλλίας.

Από το 2010 ασχολείται με τη συγγραφή λογοτεχνικών βιβλίων. Τα βιβλία της «Τ’ άσπρο χαρτί σκληρός καθρέφτης» (2011) και «Εμιγκρέ. Ιστορίες ανθρώπων» (2013) κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Γαβριηλίδης, ενώ το «Απαγορευμένη πατρίδα» (2015), από τις εκδόσεις Μπατσιούλας.

Πανταζής Μητελούδης

Απόφοιτος Α.Π.Θ. Μεταπτυχιακές σπουδές στην Κλινική Ψυχολογία – Ψυχοθεραπεία. Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία, University College London. Εργάζεται ως καθηγητής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Διετέλεσε Υπεύθυνος Αγωγής Υγείας και Πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων στον Ν. Ημαθίας. Είναι επιμορφωτής σε Προγράμματα Αγωγής Υγείας, Προγράμματα Ισότητας και στα project (Ερευνητική Εργασία).

Ως εξωτερικός συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας συμμετέχει στη «Δημιουργία πρωτότυπης μεθοδολογίας εκπαιδευτικών σεναρίων βασισμένων σε ΤΠΕ και δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων για τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας στη Β΄/βάθμια εκπαίδευση».

Έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις και εισηγήσεις σε διάφορα συνέδρια και σεμινάρια για τη διδασκαλία της γλώσσας, την εκπαίδευση, την ψυχολογία κ.ά.

Έχει σχετικές δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και μελέτες.

Έχει συμμετάσχει σε διάφορα επιμορφωτικά προγράμματα, όπως το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης και Επιμόρφωση στη διδακτική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. (β΄ επίπεδο).

Υπήρξε μέλος σε προγράμματα ψυχοκοινωνικής στήριξης και συμβουλευτικής νέων και οικογενειών και σε ομάδες ψυχολόγων, ψυχιάτρων και εκπαιδευτικών για τη μελέτη των σχέσεων στην εκπαιδευτική πράξη.

Στα άμεσα ενδιαφέροντά του περιλαμβάνονται η διδασκαλία της γλώσσας με την αξιοποίηση της Τέχνης και των Τ.Π.Ε. καθώς και οι καινοτομίες και εφαρμογές καινοτόμων δράσεων στην εκπαιδευτική πράξη. Επί σειρά ετών έχει εφαρμόσει Προγράμματα Σεξουαλικής Αγωγής και Προγράμματα με θέμα «Rock και Λογοτεχνία», ευρωπαϊκά προγράμματα κ.ά.

Φωτεινή Φλώρου

Η Φλώρου Φωτεινή γεννήθηκε το 1954 στη Λάρισα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Νεοελληνικών σπουδών του ΑΠΘ. Εργάστηκε στη δημόσια εκπαίδευση επί 32 χρόνια.

Παρακολούθησε την ετήσια επιμόρφωση εκπαιδευτικών ΣΕΛΜΕ. Ασχολήθηκε συστηματικά με τη γλωσσική διδασκαλία παρακολουθώντας και συμμετέχοντας σε σεμινάρια, ημερίδες, συνέδρια με θέμα τη διδασκαλία της γλώσσας. Συμμετείχε σε επιστημονική ομάδα φιλολόγων που ασχολήθηκαν με την οργάνωση και τον προγραμματισμό των βιβλίων Έκφραση-Έκθεση για το λύκειο. Παρακολούθησε εξάμηνο επιμορφωτικό σεμινάριο πληροφορικής που οργάνωσε το τμήμα φυσικής του ΑΠΘ.

Μετείχε στην επιστημονική ομάδα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου η οποία εργάστηκε για τη σύνταξη των προγραμμάτων σπουδών για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Λύκειο. Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας Θεματικοί κύκλοι για το Λύκειο.

Από το 1992 ως το 2006 δίδαξε στο ΠΕΚ Λάρισας νεοελληνική γλώσσα, λογοτεχνία και αρχαία ελληνικά σε καθηγητές Β/θμιας εκπαίδευσης και νεοελληνική γλώσσα στην εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιορισθέντων καθηγητών και παρουσίασε δειγματικές διδασκαλίες σε σχολεία της Θεσσαλίας.

Συμμετείχε ως πολλαπλασιάστρια σε σεμινάρια του Υπουργείου Παιδείας και παρουσίασε τα νέα προγραμματα σπουδών σε πολλές πόλεις της Ελλάδας. Παρουσίασε το βιβλίο Θεματικοί κύκλοι για το λύκειο και προτάσεις για τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας σε σεμινάρια που διοργάνωσε το Υπουργείο παιδείας της Κύπρου.

Συμμετείχε σε πρόγραμμα που πραγματοποιήθηκε στο ελληνικό σχολείο του Λονδίνου σχετικά με τη διδασκαλία της νεοελληνικής και αρχαίας ελληνικής γλώσσας στους έλληνες μαθητές με μητρική γλώσσα την αγγλική.
Συμμετείχε ως εισηγήτρια σε ημερίδες, συνέδρια και βιβλιοπαρουσιάσεις. Δημοσίευσε σε περιοδικά.

Γιούλη Αλεξίου

Η Γιούλη Αλεξίου γεννήθηκε το 1959 στα Γιάννενα. Είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, τμήμα Παιδαγωγικό. Εργάστηκε στη Δημόσια εκπαίδευση επί 32 χρόνια.

Ως εξωτερικός συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας συμμετέχει στη «Δημιουργία πρωτότυπης μεθοδολογίας εκπαιδευτικών σεναρίων βασισμένων σε ΤΠΕ και δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων για τα μαθήματα της Ελληνικής Γλώσσας στη Β΄/βάθμια εκπαίδευση».

Έχει συμμετάσχει με εισηγήσεις και εργαστήρια σε συνέδρια, ημερίδες και σεμινάρια για τη διδασκαλία της γλώσσας και της ιστορίας, το θέατρο στην εκπαίδευση, τη δημιουργική γραφή, την εκπαίδευση. Έχει σχετικές δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και μελέτες.

Έχει συμμετάσχει σε πολιτιστικά προγράμματα, προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ισότητας των φύλων, project κ.ά. και έχει οργανώσει σχετικές εκδηλώσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Είναι μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και έχει ανεβάσει πάνω από 30 θεατρικές παραστάσεις με μαθητές σχολείων, εφήβους και νέους, πολύ συχνά σε συνεργασία με φορείς και καλλιτέχνες.

Έχει συμμετάσχει σε διάφορα επιμορφωτικά προγράμματα, όπως Επιμορφωτικό Πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης και Επιμόρφωση στη διδακτική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. (β΄επίπεδο), επιμορφωτικά θεατρικά εργαστήρια κτλ.

Στα άμεσα ενδιαφέροντά της περιλαμβάνονται η διδασκαλία της γλώσσας και της ιστορίας με την αξιοποίηση της Τέχνης και των Τ.Π.Ε. καθώς και οι καινοτομίες και εφαρμογές καινοτόμων δράσεων στην εκπαιδευτική πράξη. Ίδρυσε και λειτουργεί ιστολόγια για το μάθημα της γλώσσας (Giouliblog), για την ιστορία κατεύθυνσης (Ιστορία Κατεύθυνσης) και τη δημιουργική γραφή.

Άβρα Αυδή

Η Άβρα Αυδή είναι φιλόλογος (δίπλωμα μεταπτυχιακών σπουδών στο αρχαίο θέατρο) και εκπαιδευτικός του Δράματος/ Θεάτρου. Υπηρέτησε στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (1982-2011) ως καθηγήτρια και ως Υπεύθυνη Πολιτιστικών, ενώ παράλληλα δίδαξε επί 15 έτη (2001-2016) στο Τμήμα Θεάτρου του Α.Π.Θ. Ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη γλωσσική διδασκαλία και με τη Θεατρική Αγωγή.

Στον τομέα της γλωσσικής διδασκαλίας έχει επιτελέσει συγγραφικό, διδακτικό και επιμορφωτικό έργο. Ως μέλος συγγραφικής ομάδας, με επικεφαλής τον καθηγητή Χ. Τσολάκη, συνέγραψε τα τρία εγχειρίδια «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο, με τα συνοδευτικά βιβλία για τον καθηγητή (1985- 1989), καθώς και τις «Συμπληρωματικές Οδηγίες» για τη διδασκαλία των εγχειριδίων (1996-97). Συμμετείχε στην Ομάδα Σύνταξης του Προγράμματος Σπουδών για τη Νεοελληνική Γλώσσα (1998), στη συγγραφική ομάδα για την αναθεώρηση των βιβλίων «Έκφραση-Έκθεση» για το λύκειο (1998-99), στην ομάδα για την αναπροσαρμογή τους στα γλωσσικά και κοινωνικά δεδομένα των Ομογενειακών Σχολείων της Κωνσταντινούπολης (2001-2002), καθώς και στην ομάδα που συνέγραψε τις «Διδακτικές δοκιμές» για το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

Δίδαξε στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. «Γλωσσικές ασκήσεις» σε φοιτητές (1990-94). Δίδαξε, επίσης, σε επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς σχετικά με τη γλωσσική διδασκαλία: στο Α.Π.Θ. (1990-91),   στο 1ο Π.Ε.Κ. Θεσσαλονίκης (1995- 1998), στο πλαίσιο του Προγράμματος «Οδύσσεια» και του Προγράμματος «Τηλεκπαίδευσης» (2000-01), στο Επιμορφωτικό Κέντρο της Κύπρου (2004-05), κ.ά. Μετείχε στην ερευνητική ομάδα του Τομέα Γλώσσας και Πολιτισμού του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και πήρε μέρος, ως εισηγήτρια, σε πέντε από τα συνέδρια που οργάνωσε το Τμήμα. Συμμετέχει στην Ομάδα Δημιουργικής Έκφρασης για την εκπόνηση του ψηφιακού έργου ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΓΛΩΣΣΑ (2017 κ.ε.). 

Στον τομέα της Θεατρικής Αγωγής έχει, επίσης, διδακτικό, επιμορφωτικό και ερευνητικό έργο, εφαρμόζοντας τις γνώσεις και την εμπειρία που αποκόμισε από σχετικές σπουδές-φοίτηση στο Διεθνές Κέντρο Σπουδών για το Δράμα στην Εκπαίδευση (University of Central England, Birmingham), στη Δραματική Σχολή της Ρ.Πατεράκη, παρακολούθηση τριετούς προγράμματος Θεατρικής Παιδείας της Σ.Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης, συμμετοχή σε σχετικά σεμινάρια και συνέδρια.

Ασχολήθηκε συστηματικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στον τομέα της Θεατρικής Αγωγής σε πολυπληθή σεμινάρια και ημερίδες, που οργανώθηκαν από τα Π.Ε.Κ. και από άλλους φορείς. Με βάση τη μακροχρόνια ενασχόλησή της με τη  διδασκαλία των μαθημάτων «Δραματοποίηση» και «Το Θέατρο στο σχολείο» στο Τμήμα Θεάτρου Α.Π.Θ. συνέγραψε με τη Μελίνα Χατζηγεωργίου τα βιβλία «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο 2007) και  «Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο. 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο»  (Μεταίχμιο 2018), τα οποία προσφέρονται ως διδακτικά συγγράμματα σε τμήματα θεατρικών σπουδών. 

Ασχολείται τα τελευταία χρόνια με τη δημιουργική γραφή, στο πλαίσιο σεμιναρίων στα οποία διδάσκει η Σοφία Νικολαϊδου.         

Ανδρέας Γαλανός

Απόφοιτος του τμήματος Φιλολογίας του Α.Π.Θ. Μεταπτυχιακές σπουδές Νεοελληνικής Φιλολογίας στο ίδιο τμήμα. 

Εργάζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το 2006

Έχει συνεργαστεί ως εξωτερικός συνεργάτης με το  Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας στην σύνταξη και εφαρμογή διδακτικών σεναρίων με χρήση ΤΠΕ για το μάθημα της Λογοτεχνίας, τα οποία βρίσκονται αναρτημένα στην πλατφόρμα Πρωτέας. Επίσης, ήταν υπεύθυνος για το σκέλος της Λογοτεχνίας της χρονογραμμής «Ιστορία και Λογοτεχνία» του περιβάλλοντος “Ψηφίδες”. Με το ΚΕΓ έχει επίσης, συνεργαστεί στον σχεδιασμό του οδηγού ηλεκτρονικών προϊόντων για την νεοελληνική λογοτεχνία της “Πύλης”,  καθώς και στη σύνταξη διδακτικών προτάσεων για το περιβάλλον “Δημώδης Γραμματεία”.

Ήταν μέλος της ομάδας εξωτερικών εμπειρογνωμόνων του ΙΕΠ που εκπόνησαν τον Φάκελο Υλικού για το μάθημα της Λογοτεχνίας της Γ´ Λυκείου. 

Μέλος της ομάδας εθελοντών εκπαιδευτικών που συνέβαλαν στον σχεδιασμό του MOOC “Μαθαίνουμε Ψηφιακά, Διδάσκουμε Ψηφιακά” το οποίο αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το European SchoolNet, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και το ΙΤΥΕ. 

Είναι μέλος της ομάδας Ελλήνων εκπαιδευτικών που σχεδιάζει και υλοποιεί διδακτικά σενάρια με χρήση των πόρων της Europeana.

Έχει υλοποιήσει επιμορφωτικές δράσεις, συμμετάσχει σε συνέδρια και δημοσιεύσει σε επιστημονικά περιοδικά.

Μαρία Ζωγραφάκη

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1968. Πτυχιούχος του Τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ (1989) και των μεταπτυχιακών σπουδών του τομέα Παιδαγωγικής (1996). Κάτοχος διδακτορικού τίτλου σπουδών στο τμήμα ΤΕΑΠΗ του ΕΚΠΑ, με επιβλέπουσα καθηγήτρια την Άννα Φραγκουδάκη (2011). Θέμα διδακτορικής διατριβής: «Κοινωνικές πορείες γυναικών από τη μειονότητα της Θράκης: ο ρόλος της εκπαίδευσης».  Από το 1991 εργάζεται ως φιλόλογος σε δημόσια σχολεία πολλών περιοχών στην Ελλάδα αλλά και στο Βέλγιο (υπεύθυνη Τμήματος Ελληνικής Γλώσσας στο Genk και τμημάτων ενηλίκων σε ελληνικές κοινότητες). Έχει υπηρετήσει ως υποδιευθύντρια και ως διευθύντρια σε γυμνάσιο της Χαλκιδικής για μία τριετία, ενώ από το 2018 έχει αναλάβει τη θέση της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου των Φιλολόγων στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με περιοχές ευθύνης τους νομούς Δράμας, Έβρου και Ροδόπης.

Από το 1997 συνεργάστηκε με το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων στην περιοχή της Θράκης, με επιστημονική υπεύθυνη την Ά. Φραγκουδάκη και στη συνέχεια τη Θ. Δραγώνα, αναλαμβάνοντας επιμορφωτικό έργο.  Συμμετείχε στην ερευνητική ομάδα αλλά και στην ομάδα επιμόρφωσης που εκπόνησε εναλλακτικό και συμπληρωματικό διδακτικό υλικό για το μάθημα της λογοτεχνίας της Α΄ και Β΄ τάξης του Γυμνασίου για τα παιδιά της μειονότητας της Θράκης, με επιστημονικές υπεύθυνες της δράσης τις: Β. Αποστολίδου και Ε. Χοντολίδου. Παράλληλα, είχε την επιμέλεια του επιμορφωτικού υλικού (34 βιβλίων, ένα εκ των οποίων συνέγραψε η ίδια) που δημιουργήθηκε για τις επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών της Θράκης, με τίτλο: «Κλειδιά και αντικλείδια», καθώς και τη γλωσσική επιμέλεια του ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού παιχνιδιού: «Ο σεβντάς του σεντουκιού: Πού είναι οι ρόδες μου;», με επιστημονική υπεύθυνη την Α. Ανδρούσου.

Από το 2011 έως το 2017 είχε την ευθύνη σχεδιασμού των παιδαγωγικών προγραμμάτων και την επιστημονική εποπτεία των μαθημάτων που υλοποιήθηκαν στα Κέντρα Στήριξης του Προγράμματος για την Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη (ΚΕΣΠΕΜ: εκπαιδευτικά κέντρα ελληνομάθειας και κοινωνικοποίησης). Τα μαθήματα αυτά απευθύνονταν σε μαθητές/τριες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και σε ενήλικες, ιδίως μητέρες των παιδιών της μειονότητας σε 8 ΚΕΣΠΕΜ, στους νομούς Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου. Την περίοδο 2019-2020 συνεργάστηκε ως επιμορφώτρια, υπεύθυνη της ασύγχρονης επικοινωνίας και επόπτρια εργασιών με το πρόγραμμα «Teach4Integration», με επιστημονική υπεύθυνη τη Μ. Ιακώβου, για εκπαιδευτικούς στην εκπαίδευση παιδιών προσφύγων, που διοργάνωσε το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών με την οικονομική στήριξη της Unicef (Refugee and Migrant Response in Greece). Από το 2020 έχει αναλάβει ως τοπική συντονίστρια στη Ροδόπη του προγράμματος: «Κι αν ήσουν εσύ; Ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και σε θέματα προσφύγων» που υποστηρίζεται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα.

Έχει συμμετάσχει σε προγράμματα Comenius II και Erasmus, καθώς και σε πολλά επιστημονικά συνέδρια, με ανακοινώσεις και εργαστήρια. Βασικά επιστημονικά ενδιαφέροντα ανακοινώσεων και δημοσιεύσεων: διαπολιτισμικότητα, διδασκαλία μειονοτικών ομάδων, συμπερίληψη, διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας, αλλά και ζητήματα  φύλου. 

Είναι ιδρυτικό μέλος του Ομίλου για την Ιστορική Εκπαίδευση στην Ελλάδα (Ο.Ι.Ε.Ε.) και μέλος του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση.  

Δημοσιεύσεις

Ζωγραφάκη, Μ., (2020). «Ξένος εδώ, ξένος εκεί»: στρατηγικές ενσωμάτωσης και διαδικασίες αναστοχασμού σε γυναίκες της μειονότητας της Θράκης, που ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους σε Τουρκικά πανεπιστήμια.»,  στο: Η Κλειώ πάει σχολείο ΙΙ, Η διδασκαλία της ιστορίας και η δημόσια παιδαγωγική, επιμ. Πετρίδης Τρ., Φραγκουλάκη Μ., πρακτικά διημερίδας 1-2 Νοεμβρίου 2019, σελ. 141-149.

Dragonas Th., Dafermou Ch., Zografaki M., Assimakopoulou I., Dimitriou A., Katsiani O., Lagopoulou V. (2019). “Language is freedom”: A Multimodal Literacy Intervention Empowering the Muslim Minority in Greece, The International Journal of Learning: Annual Review 26 (1):1-15. doi:10.18848/1447-9494/CGP. International Award for Excellence Learner Journal Collection.

Zografaki M., Askouni N. (2013). « Éducation des filles, pratiques de famille et ruptures à la tradition: le cas de la minorité musulmane en Grèce » στο: Hatchuel Fr., (eds.) Transmettre ? Entre anthropologie et psychanalyse, regards croisés sur des pratiques familiales, L’Harmattan, Paris, pp. 129-158. 

Ζωγραφάκη Μ. (2004). Κοινωνικό πλαίσιο και διδακτική πράξη, Κλειδιά και Αντικλείδια, ΥΠΕΠΘ, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα.

Zografaki M., Netterstrom I., (1995). «Listening to the youth», στο: Papaioannou Sk., From Lauridsen J., Alheit P. and Salling Olesen H., (eds.), Education, Culture & Modernization, The Adult education Research Group, Roskilde University Center, Denmark, σελ. 499-509.

Γιαρμά A., Ζωγραφάκη M., Λάλα A. (1991). «Η περίπτωση του Ανώτερου Δημοτικού Παρθεναγωγείου του Βόλου στα πλαίσια της γυναικείας εκπαίδευσης», στο: Τομέας Παιδαγωγικής Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., Αλέξανδρος Π. Δελμούζος. Παιδαγωγός και μεταρρυθμιστής,  εκδ. Κυριακίδη, Θεσ/νίκη, σελ. 59-73.

Ελένη Λόππα

Η Ελένη Λόππα γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε φιλολογία ως υπότροφος του Ι.Κ.Υ στο Α.Π.Θ., όπου πραγματοποίησε και τις μεταπτυχιακές σπουδές και το διδακτορικό της στη Νεοελληνική Λογοτεχνία. 

Εργάστηκε σε σχολεία σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας και σε σχολεία στο Παρίσι, όπου και υπηρέτησε ως Σύμβουλος Εκπαίδευσης, με ευθύνη για τα ελληνικά σχολεία τριών χωρών, της Γαλλίας, Ελβετίας και Ιταλίας. Στo Παρίσι παρακολούθησε μεταπτυχιακά στη Σορβόννη και στην Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales και συμμετείχε σε έρευνες, σχετικά με την Κοινωνιολογία της λογοτεχνίας. 

Δίδαξε Λογοτεχνία και Γλώσσα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Α.Π.Θ. και στο Τμήμα Φιλολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης. 

Από το 1998-2006 διετέλεσε Σχολική Σύμβουλος φιλολόγων στη Θεσσαλονίκη. Υπήρξε μέλος της συγγραφικής ομάδας των σχολικών εγχειριδίων «Έκφραση-Έκθεση» για το Λύκειο. 

Είναι επίσης μέλος της ομάδας φιλολόγων, που εκπόνησε ψηφιακό υλικό, την «Πολύτροπη γλώσσα», για τη διδασκαλία της γλώσσας στο Λύκειο, το οποίο η ομάδα παραχώρησε στο Κέντρο ελληνικής γλώσσας (ΚΕΓ). 

Έχει δημοσιεύσει άρθρα για τη γλώσσα και τη λογοτεχνία σε επιστημονικά περιοδικά της χώρας μας και της Γαλλίας και έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις σε πολλά συνέδρια, σεμινάρια και ημερίδες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. 

Από το 2010 ασχολείται με τη συγγραφή μυθιστορημάτων. Έχει εκδώσει μια τριλογία που αποτελείται από τα εξής μυθιστορήματα: «Τ’ άσπρο χαρτί σκληρός καθρέφτης», εκδόσεις Γαβριηλίδης, (2011), «Εμιγκρέ. Ιστορίες ανθρώπων», εκδόσεις Γαβριηλίδης, (2013) και «Απαγορευμένη πατρίδα», εκδόσεις Ν. Μπατσιούλα, (2015). Από τις εκδόσεις Ρώμη κυκλοφορούν τα βιβλία της, «Η ζωή είναι αλλού; Requiem for a dream”,  (2017) και «Οι ψυχές φωνάζουν», (2019). 

Είναι μέλος της Εταιρίας Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης (ΕΛΘ).

Εδώ και έντεκα χρόνια συντονίζει τη λέσχη ανάγνωσης, «Της λογοτεχνίας χάριν…».

Πανταζής Μητελούδης

Φιλόλογος, απόφοιτος Α.Π.Θ. Μεταπτυχιακές σπουδές στη Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία, University College London.  Εργάζεται ως καθηγητής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Συμμετείχε ως εμπειρογνώμων στο ΙΕΠ, για την αναμόρφωση ή/και εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών και στην εκπόνηση εκπαιδευτικού υλικού για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας  : 1.Φάκελος Υλικού «Εμείς και οι άλλοι» Δίκτυο Κειμένων. Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄Λυκείου. 2019. 2. Φάκελος Εκπαιδευτικού. Διδακτικές Προτάσεις. Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄Λυκείου. 2019. Υ.Π.Ε.Θ  και Ι.Ε.Π.  

Ως εξωτερικός συνεργάτης του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας συμμετείχε στη «Δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων βασισμένων σε ΤΠΕ για τα μαθήματα της Νεοελληνικής Γλώσσας στη Β΄/βάθμια εκπαίδευση (Πρωτέας)».

Είναι επιμορφωτής σε Προγράμματα Αγωγής Υγείας, Προγράμματα Ισότητας, στα project (Ερευνητική Εργασία), στις Δημιουργικές εργασίες κ.ά . Διετέλεσε Υπεύθυνος Αγωγής Υγείας και Πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων στον Ν. Ημαθίας. 

Έχει συμμετάσχει με ανακοινώσεις και εισηγήσεις σε διάφορα συνέδρια και σεμινάρια για τη διδασκαλία της γλώσσας, την εκπαίδευση, την ψυχολογία κ.ά.

Έχει σχετικές δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και μελέτες.

Έχει συμμετάσχει σε διάφορα επιμορφωτικά προγράμματα, όπως το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης και Επιμόρφωση στη διδακτική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. (β΄ επίπεδο).

Υπήρξε μέλος σε προγράμματα ψυχοκοινωνικής στήριξης και συμβουλευτικής νέων και οικογενειών και σε ομάδες ψυχολόγων, ψυχιάτρων και εκπαιδευτικών για τη μελέτη των σχέσεων στην εκπαιδευτική πράξη.

Στα άμεσα ενδιαφέροντά του περιλαμβάνονται η διδασκαλία της γλώσσας με την αξιοποίηση της Τέχνης και των Τ.Π.Ε. καθώς και οι εφαρμογές καινοτόμων δράσεων στην εκπαιδευτική πράξη. Επί σειρά ετών έχει εφαρμόσει Προγράμματα Σεξουαλικής Αγωγής, Προγράμματα με θέμα «Rock και Λογοτεχνία», ευρωπαϊκά προγράμματα και είναι «καθηγητής πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου».κ.ά.

Ελένη Παπαδοπούλου

Η Ελένη Παπαδοπούλου γεννήθηκε to 1971 στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε Κλασική Φιλολογία και Ιστορία στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές σπουδές της στο τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής σχολής του Α.Π.Θ., με ειδίκευση στη Βιβλική και Πατερική Γλώσσα. Έχει διδάξει από το 1995-2005 στην ιδιωτική εκπαίδευση και από το 2005 είναι καθηγήτρια στη δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έχει παρακολουθήσει διάφορα επιμορφωτικά προγράμματα, όπως το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης και Επιμόρφωση στη διδακτική αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. (β΄ επίπεδο). Έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε επιστημονικά συνέδρια, ημερίδες και εργαστήρια για τη διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας. Έχει εκπονήσει σχολικά πολιτιστικά προγράμματα φιλαναγνωσίας και δημιουργικής γραφής. Έχει εκδώσει μία φιλολογική μελέτη με τίτλο: ΟΔΟΣΗΜΑ ΜΝΗΜΗΣ-ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΤΕΧΝΗΣ, Επιτύμβια Επιγράμματα του Γρηγορίου Ναζιανζηνού, Γράφημα, Θεσσαλονίκη 2020. Έχει υλοποιήσει την ιδέα και την επιμέλεια μιας συλλογικής έκδοσης διηγημάτων με τίτλο: Οι εκπαιδευτικοί γράφουν…, Γράφημα, Θεσσαλονίκη 2020, με την επιχορήγηση του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Έχει δημιουργήσει μία ψηφιακή έκδοση διηγημάτων με τίτλο: Κάτοπτρα γυναικών, που διατίθεται ελεύθερα στην Ανοιχτή Βιβλιοθήκη https://www.openbook.gr/katoptra-gynaikon/. Γράφει άρθρα, βιβλιοκριτικές και λογοτεχνικά κείμενα σε έντυπα και ηλεκτρονικά περιοδικά και είναι συντάκτης του φιλολογικού-εκπαιδευτικού ιστολογίου, eranistria.blogspot.gr