Να περιγράψετε και να σχολιάσετε την εικόνα της πρώτης γελοιογραφίας. Ποιο μήνυμα επιδιώκει να περάσει ο γελοιογράφος; Ποιο στοιχείο προκαλεί το ενδιαφέρον ;
Να περιγράψετε την εικόνα της δεύτερης γελοιογραφίας. Ποια σύγχρονα περιβαλλοντικά προβλήματα θίγει ο γελοιογράφος;
Κάποια από τα μέσα που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία του κωμικού στοιχείου είναι η έκπληξη και η ανατροπή του καθιερωμένου/προσδοκώμενου. Με ποιους τρόπους αξιοποιούνται αυτά τα μέσα στις συγκεκριμένες γελοιογραφίες; Περισσότερα στοιχεία για το θέμα μπορείτε να αναζητήσετε στα κείμενα που εντάσσονται στην αντίστοιχη ενότητα των Θεματικών κύκλων.
Στη δεύτερη γελοιογραφία εικονίζεται ο Νώε να προσπαθεί να σώσει ένα φυτό. Ποιοι θα μπορούσαν να γίνουν οι σύγχρονοι Νώε; Γράψτε τις σκέψεις σας σε μια παράγραφο (απόσπασμα άρθρου, βλ. άσκηση 7) που αναπτύσσεται με αναλογία.
Να συγκρίνετε τις δύο γελοιογραφίες. Ποια κοινά στοιχεία και ποιες διαφορές παρατηρείτε ως προς το θέμα που πραγματεύονται;
Γιατί ο γελοιογράφος και στις δυο περιπτώσεις επέλεξε να μιλήσει «χωρίς λόγια»; Τι επιτυγχάνει με αυτόν τον τρόπο; Γράψτε κατάλληλες λεζάντες που, κατά τη γνώμη σας, θα ταίριαζαν στις παραπάνω γελοιογραφίες.
Γράψτε ένα σύντομο άρθρο για ένα οικολογικό περιοδικό, εμπνευσμένο από τις παραπάνω γελοιογραφίες.
Αναζητήστε στο διαδίκτυο φωτογραφίες και σκίτσα σχετικά με το περιβάλλον και επιχειρήστε να συνθέσετε μια αφίσα με θέμα τη σωτηρία του πλανήτη Γη. Αν θέλετε, εργαστείτε στο περιβάλλον Glogster http://edu.glogster.com/.1
1 Διαδικτυακή εφαρμογή για τη δημιουργία πολυμεσικών αφισών, οι οποίες μπορούν να περιλαμβάνουν κείμενο, φωτογραφίες, βίντεο (από το διαδίκτυο), γραφικά, ήχους, συνημμένα αρχεία κ.ά. Απαιτείται η δωρεάν εγγραφή χρηστών.