Ομορφιά
Το διαδικτυακό μάθημα περιλαμβάνει :
Ι) Τρία κείμενα που συνοδεύονται από ποικίλες δραστηριότητες:
- «Στου Χατζηφράγκου . [Η ομορφιά του κόσμου] »(απόσπασμα) . Κοσμάς Πολίτης (Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄ Λυκείου)
- «Τι είναι η ομορφιά;» Μαρία Σκαμπαρδώνη. Δημοσίευμα στο διαδίκτυο.
- «Ὀμορφιά…» Ἑλένη Γούλα. Μικροαφήγηση
ΙΙ) Εργαστήριο γραφής με θεατρικές τεχνικές : «Κατάδυση στη λίμνη της ομορφιάς»
Το παρόν εργαστήριο έχει δημοσιευτεί στην Πολύτροπη Γλώσσα με τη μορφή θεατρικού εργαστηρίου που στηρίζεται στη μέθοδο του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education). Για τις ανάγκες του διαδικτυακού μαθήματος προσαρμόστηκε σε εργαστήριο γραφής με θεατρικές τεχνικές
Κρίθηκε σκόπιμο να αξιοποιηθεί το εργαστήριο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως εργαλείο που προωθεί τον βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο μάθησης ο οποίος είναι ελκυστικός για τα παιδιά και τους νέους.
Οι μαθητές καλούνται να εμπλακούν στην ιστορία μιας νέας που την απασχολεί το θέμα της εμφάνισης και ειδικά της ομορφιάς, ένα θέμα που συχνά προβληματίζει τους εφήβους. Πλάθουν με τη φαντασία τους τον ρόλο της νέας, γράφουν το ημερολόγιό της και την ακολουθούν σε ένα ονειρικό ταξίδι όπου βιώνει διάφορες καταστάσεις. Καταδύονται μαζί της στη λίμνη της ομορφιάς (βλ. μύθο του Νάρκισσου) και διερευνούν διάφορες πτυχές του θέματος, όπως τι σημαίνει να είσαι πρότυπο της ομορφιάς και τι να απέχεις από αυτό; πώς και γιατί δημιουργούνται τα πρότυπα της ομορφιάς; ποια είναι η σχέση της ομορφιάς με τον εσωτερικό κόσμο του ατόμου; κ.ά. Πιστεύουμε ότι η εμπλοκή στην ιστορία αυτή, μπορεί να αποτελέσει ένα ισχυρό κίνητρο για παραγωγή γραπτού βιωματικού λόγου. Οι μαθητές “παίζοντας” ρόλους με τη φαντασία τους βιώνουν καταστάσεις, προβληματίζονται και ενδιαφέρονται να καταθέσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους. Καλούνται, λοιπόν, να γράψουν ποικίλα είδη κειμένων μέσα από δραστηριότητες που συνδέονται άμεσα με τη συγκεκριμένη ιστορία ή μέσα από αναστοχαστικές δραστηριότητες με τις οποίες κλείνει το εργαστήριο. Ο διδάσκων, ανάλογα με τον τρόπο που θα μεθοδεύσει τη διδασκαλία, μπορεί να επιλέξει ποια κείμενα θα ζητήσει να γράψουν οι μαθητές.