Tέχνη και περιβάλλον
Η πρόταση για διαδικτυακό μάθημα αποτελείται από δύο μέρη:
Μέρος πρώτο (Διδασκαλία)
Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει μια σειρά από κείμενα (συνέντευξη/φωτογραφίες, γελοιογραφίες, φωτογραφίες εγκαταστάσεων, λογοτεχνικά κείμενα, τραγούδια), πολλά από τα οποία αντλούνται από την Πολύτροπη γλώσσα και αναφέρονται σε απόπειρες της τέχνης να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη για τα περιβαλλοντικά προβλήματα.
Δεν είναι απαραίτητο, φυσικά, να διδάσκονται όλα κείμενα. Το πλήθος των κειμένων τέθηκε με το σκεπτικό να υπάρχει άφθονο υλικό για διδασκαλία σε ομάδες.
- Τα εκτεταμένα λογοτεχνικά κείμενα είναι για δουλειά των μαθητών στο σπίτι.
- Η κύρια σκέψη είναι να ανεβαίνει το υλικό στην πλατφόρμα που χρησιμοποιεί ο δάσκαλος και οι μαθητές να το μελετούν και να παράγουν λόγο με αφορμή τα κείμενα.
- Η κεντρική ερώτηση που διατρέχει όλη τη διδασκαλία είναι αν μπορεί η τέχνη (κι αν ναι, με ποιους τρόπους) να συνεισφέρει στην αφύπνιση των ανθρώπων και στην ενεργοποίησή τους για την προστασία του περιβάλλοντος.
Κάτω από αυτό το πρίσμα θα μελετούν οι μαθητές τα κείμενα.
Στην Πολύτροπη Γλώσσα κάτω από κάθε κείμενο υπάρχουν ποικίλες ασκήσεις, τις οποίες μπορεί ο συνάδελφος να αξιοποιήσει είτε αυτούσιες είτε να τις διαμορφώσει ανάλογα με τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα κτλ. της τάξης του. Πολλές από αυτές έχουμε ήδη αξιοποιήσει και στην παρούσα διδακτική πρόταση.
Μέρος δεύτερο (Κριτήριο αξιολόγησης, προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις των Πανελλαδικών εξετάσεων)
Το κριτήριο μπορεί να δοθεί ως άσκηση στους μαθητές στο σπίτι ή να αξιοποιηθεί ως αντικείμενο διδασκαλίας.