Ταινία μικρού μήκους (5:17), κοινωνικά ευαίσθητη, με πολύ καλή αφήγηση και εξαιρετική αισθητική.
Μικρές χαρές (κινηματογραφικό εργαστήριο)
Μικρές χαρές (κινηματογραφικό εργαστήριο)
Ανήκει σε:
Ασκήσεις
- Πριν δείτε την ταινία, ακούστε ή διαβάστε την αφήγηση:
Μια φορά κι έναν καιρό σε μια χώρα μακρινή ζούσε ένα αγόρι, διαφορετικό από όλα τα άλλα. Τον έλεγαν Ευτύχη. Όλα κυλούσαν ήρεμα στη ζωή του, ώσπου κάποτε, πριν πολλά πολλά χρόνια, ένα γεγονός έγινε η αιτία για να δει τη ζωή με άλλα μάτια. Τότε του αποκαλύφθηκε ένα μεγάλο μυστικό. Η λύση σε έναν γρίφο που οι άνθρωποι προσπαθούσαν να λύσουν εδώ και χιλιετίες. Του αποκαλύφθηκε το νόημα της ζωής …
α) Αναρωτηθείτε σε προσωπικό επίπεδο και σημειώστε (μόνο για δική σας χρήση):
- Ποιο είναι το νόημα της ζωής;
- Τι είναι η ευτυχία;
- Έχει σημασία η καθημερινότητα για την ευτυχία μου;
- Τι θα ήθελα να κάνω, για να νιώθω ευτυχής;
β) Σε ομάδες, μετά, συζητήστε και δημιουργήστε τη δική σας παρουσίαση, συννεφόλεξο, κόμικ ή άλλο, όπου με σύντομες φράσεις θα αποτυπώσετε τον σφυγμό της ομάδας σας, και αναρτήστε το στο ιστολόγιο της τάξης.
γ) Τέλος, στην ολομέλεια συζητήστε και οργανώστε μια μικρή καμπάνια, ενδεχομένως με τη δημιουργία αφίσας, έντυπου, βίντεο ή αλλο, με θέμα Ας δώσουμε νόημα στις καθημερινές στιγμές μας ή κάποιο ανάλογο σλόγκαν, βλ. και Έκφραση-Έκθεση Γ΄λυκείου, σ. 60-61.
- Αφού παρακολουθήσετε την ταινία Μικρές Χαρές, να συζητήσετε το μήνυμα της ταινίας. Σας βρίσκει σύμφωνους ή όχι, και γιατί; Θα μπορούσε το κοινωνικό μήνυμα να ισχύει για όλους, έχει δηλαδή καθολική ισχύ;
- Η προσωπική ευτυχία εξαρτάται από τους άλλους ή από εμάς τους ίδιους; Επιχειρηματολογήστε.
- Από τι μπορούν να αναπληρωθούν οι αισθήσεις που ίσως μας λείπουν;
- Αναζητήστε, ανά ομάδες, παραδείγματα σημαντικών επιστημόνων, καλλιτεχνών, λογοτεχνών κ.ά. που είχαν κάποια αναπηρία, και ετοιμάστε μια δεκάλεπτη παρουσίαση σε προσχεδασμένο προφορικό λόγο, αξιοποιώντας και το κατάλληλο λογισμικό.
- Γιατί ένα καλό παραμύθι είναι σημαντικό, τόσο για τα παιδιά όσο και για τους μεγάλους;
- Ποια μέσα και ποιο εύρημα χρησιμοποιεί ο σκηνοθέτης της ταινίας, για να προσδώσει περισσότερη αποτελεσματικότητα στο μήνυμά του;
- Τελικά, τι πιστεύετε; Υπάρχει, όντως, σιωπή, ακινησία, αχρωμία, απάθεια κ.ά. στη ζωή των ατόμων που έχουν προβλήματα ομιλίας, ακοής και όρασης; Και ποιος είναι ο ρόλος του υποκειμένου;
Η εικόνα από τη διεύθυνση: http://www.idrimakofon.gr/?p=62