Με αφόρμηση τα κείμενα και τις φωτογραφίες της ενότητας, προτείνονται τέσσερα απλά θεατρικά εργαστήρια που μπορούν να εφαρμοστούν και από καθηγητή που δεν έχει ειδικές γνώσεις. Τα εργαστήρια βασίζονται σε τεχνικές του Εκπαιδευτικού Δράματος και του Θεάτρου των Εκόνων του Μποάλ.
Ακίνητες Εικόνες
α) Το σχολείο, όπως είναι
Οι μαθητές σε ομάδες σχηματίζουν με τα σώματά τους μια εικόνα που αποδίδει την έννοια του σχολείου, όπως τη βιώνουν στην καθημερινή ζωή τους. Η εικόνα μπορεί να είναι ρεαλιστική ή υπερρεαλιστική, συμβολική. Στην παρουσίαση των εικόνων μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνική της παρακολούθησης σκέψης.
β) Το σχολείο, όπως θα ήθελα να είναι
Οι μαθητές δουλεύουν με παρόμοιο τρόπο στις ίδιες ομάδες και σχηματίζουν την εικόνα που αποδίδει το σχολείο που επιθυμούν και ονειρεύονται.
γ) Το πρώτο βήμα για την επιθυμητή αλλαγή
Κάθε ομάδα συζητάει και προβληματίζεται σχετικά με τους τρόπους που μπορεί να γίνει ένα πρώτο βήμα προς την επιθυμητή αλλαγή. Ποιος ή ποιοι θα ενεργήσουν και με ποιον τρόπο; Η απάντηση της κάθε ομάδας στα ερωτήματα θα δοθεί με τις εξής δραστηριότητες:
- Η ομάδα, σχηματίζει εκ νέου την πρώτη εικόνα που δημιούργησε.
- Η εικόνα ζωντανεύει, καθώς η ομάδα προσπαθεί να αποδώσει με αργή κίνηση αλλά χωρίς λόγο, τη μετάβαση, το πρώτο βήμα για την επιθυμητή αλλαγή.
- Η ομάδα καταλήγει σε μια καινούρια ακίνητη εικόνα που αποδίδει την καινούρια φάση.
Στην παρουσίαση οι θεατές καλούνται να δώσουν την ερμηνεία τους για το δρώμενο.
Γραφή κειμένων
Διάλογος: Δύο φίλοι συνομιλούν. Ο ένας θέλει να εγκαταλείψει το σχολείο. Ο άλλος προσπαθεί να τον κάνει να αλλάξει γνώμη.
Αφήγηση με διάλογο: Η χειρότερη μέρα της σχολικής μου ζωής.
Αφήγηση με διάλογο: Ένα περιστατικό που με έβαλε σε σκέψεις για το σχολείο.
Ανοικτή επιστολή προς το Υπουργείο Παιδείας: Προτάσεις για το σχολείο του 21ου αιώνα.
Η εικόνα από τη διεύθυνση http://goo.gl/hFS0C8