PROJECT ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ – «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ»
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
- Ερευνητική δραστηριότητα (συνδιδασκαλία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας)
Βιοποικιλότητα, Υγρότοποι, Τροπικά δάση, Ερημοποίηση, Ατμοσφαιρική ρύπανση, Ρύποι, Φαινόμενο θερμοκηπίου, Κλιματική αλλαγή, Υπερθέρμανση του πλανήτη Φωτοχημικό νέφος, Στιβάδα όζοντος, Όξινη βροχή, Ρύπανση υδάτων, Ευτροφισμός, Βιοσυσσώρευση,Ηχορύπανση:- Πώς αντιλαμβάνεστε τους παραπάνω όρους; Να αποδώσετε το περιεχόμενό τους με δικά σας λόγια.
- Στη συνέχεια, να αναζητήσετε τους επιστημονικούς ορισμούς των παραπάνω φαινομένων σε επιστημονικά λεξικά και με τη βοήθεια του καθηγητή της Βιολογίας.
- Να διατυπώσετε την άποψη και κριτική σας για τις γλωσσικές επιλογές στον επιστημονικό ορισμό των παραπάνω φαινομένων.
- Ποια είναι τα αίτια και ποιες οι πιθανές συνέπειες του φαινομένου του θερμοκηπίου; Τι θα μπορούσε να κάνει ο σύγχρονος άνθρωπος για να τις περιορίσει;
- Το διοξείδιο του θείου και τα οξείδια του αζώτου συμβάλλουν στη δημιουργία όξινης βροχής. Ποιες είναι οι συνέπειες αυτού του φαινομένου ρύπανσης και τι θα μπορούσε να κάνει ο σύγχρονος άνθρωπος για να τις περιορίσει;
- Ερευνητική δραστηριότητα (συνδιδασκαλία στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας)
Να συγκεντρώσετε από τις τοπικές ή ψηφιακές εφημερίδες άρθρα για το φαινόμενο του ευτροφισμού στις ελληνικές θάλασσες το καλοκαίρι του 2021 και σχετικά περιβαλλοντικά θέματα/προβλήματα της περιοχής σας.- Κάθε ομάδα να επιλέξει ένα άρθρο και να γράψει μια περίληψη στην οποία να παρουσιάζει το θέμα του άρθρου, την προέλευση των στοιχείων που συγκέντρωσε (έρευνα, συνέντευξη με ειδικό επιστήμονα, στατιστικά στοιχεία κ.ά.) και τις πιθανές επιπτώσεις του προβλήματος για την τοπική κοινότητα. Να γίνει στην τάξη παρουσίαση της εργασίας κάθε ομάδας.
- Μέσα από συζήτηση και έκθεση επιχειρημάτων προσπαθήστε να καταρτίσετε ένα συνολικό κείμενο για τις αιτίες και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του φαινομένου
- Ερευνητική δραστηριότητα
Υπάρχει στην ευρύτερη περιοχή του σχολείου σας κάποια προστατευόμενη περιοχή όπως, για παράδειγμα, εθνικός δρυμός, υγρότοπος της Συνθήκης Ραμσάρ, αισθητικό δάσος, θαλάσσιο πάρκο, παρθένο δάσος, μνημείο της φύσης; Σχεδιάστε μια επίσκεψη στην περιοχή. Πριν από την επίσκεψη συλλέξτε μερικά στοιχεία (είτε από βιβλιογραφικές πηγές είτε από ειδικούς) όπως, για παράδειγμα, πότε ανακηρύχθηκε η περιοχή προστατευόμενη και γιατί, ποιες ανθρώπινες δραστηριότητες επιτρέπονται και ποιες όχι, εάν υπάρχουν απειλούμενα ή προστατευόμενα είδη, ποιος κρατικός φορέας έχει την επίβλεψη της περιοχής, εάν υπάρχει κέντρο ενημέρωσης κτλ. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης προσπαθήστε να μιλήσετε με κάποιον υπεύθυνο σχετικά με την αποτελεσματικότητα των μέτρων προστασίας, τα τυχόν προβλήματα κτλ. Βγάλτε φωτογραφίες, συλλέξτε έντυπο υλικό και οργανώστε μια παρουσίαση για το θέμα στους μαθητές του σχολείου σας.